Sociale Media Marketing

Contentcreatie is key!

Relevante en boeiende inhoud die aansluit bij de interesses en behoeften van het publiek is de sleutel tot succes. Door gebruik te maken van de juiste tekst, afbeeldingen, video's, infographics die je doelgroep triggeren kan je interactie op het juiste mediakanaal opbouwen.

De mediakanalen zijn in constante evolutie en breiden hun functionaliteiten almaar uit. Om het overzicht hierin te bewaren is het mogelijk om beroep te doen op een social media platform zoals 360leads.io die op een eenvormige manier kan posten en plannen naar alle social media kanalen.

Je bereik op social media laten groeien is een uitdaging waarmee we je kunnen ondersteunen door:

  • Het maken van hoogwaardige content in carrousel, video of afbeeldingen die relevant en interessant zijn voor je doelgroep.
  • De juiste tijdstippen uitkiezen om berichten te posten wanneer je doelgroep actief is.
  • Je berichten te categoriseren en vindbaar te maken voor mensen die zoeken naar specifieke onderwerpen.
  • Interactie aan te gaan met je publiek wanneer ze reageren op opmerkingen, vragen en feedback.
  • Content te maken die mensen willen delen met hun netwerken.
  • Betaalde advertenties op sociale media platforms zoals Facebook, Instagram en Twitter uit te werken door specifieke doelgroepen te targeten.
  • Samenwerkingen en partnerships met andere merken, influencers of partners in je branche aan te gaan om elkaars bereik te vergroten.
  • Social media wedstrijden en acties te organiseren om de betrokkenheid te vergroten en mensen aan te moedigen je berichten te delen.
  • Volgers aan te moedigen om content te creëren en te delen die verband houdt met je merk.

Social media gaat veel verder dan louter posts en stories plaatsen. Deze aanpak vraagt om een strategie die de doelen en doelstellingen van het bedrijf definieert, evenals de benadering van content, keuze van platformen en benadering van je doelgroepen.

Social media aanpak moet zich tevens richten naar een bredere aanpak:

  • Hoe we omgaan met klantenondersteuning en het oplossen van problemen via sociale media kanalen.
  • Het monitoren van sociale media platformen om inzicht te krijgen in wat mensen zeggen over een merk, product of dienst, en om trends en feedback te identificeren.
  • Het onderzoeken en analyseren van de activiteiten van concurrenten op sociale media om kansen en uitdagingen te identificeren.

Onze referenties voor Sociale Media Marketing