NMBS Europe biedt één platform voor internationale treinreizen van en naar o.a. België, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Groot-Brittannië, Luxemburg, Zwitserland, Oostenrijk of Italië.
Een opvallende actie ontwikkelen met een 'beperkt' budget.
NMBS Europe wilde zijn internationale reizigers graag op een positieve manier in de bloemetjes zetten. Wij dachten ... hoe kan je dat leuker doen dan met een cadeautje.
Om zoveel mogelijk te kunnen bieden en visibiliteit te creëren, ontwikkelde we een sampling actie in samenwerking met verschillende partners: Selectair reizen, Allianz verzekeringen, Euro Gijbels fruit, Rombouts koffie, Lipton frisdranken, Galler chocolade en McDonald's ... niet de kleinsten.
Deze partners werden door ons gecontacteerd en opgevolgd. Voor een aantal onder hen hebben we ook de bijhorende flyers en brochures ontwikkeld. Alsook de volledige coördinatie voor de handling in de beschermde werkplaats en de sampling in de verschillende internationale stations.
We bedachten een leuk concept met een gekend rijmpje: Ik ga op reis met NMBS Europe en ik neem ... de trein!
Alle communicatie werd in dezelfde lijn uitgevoerd: affiches, draagtassen, presentatie voor op de schermen in de stations en een facebook-actie.